Lille katt!

Idag så var jag och mamma först in till V-ås sen så skulle hon jobba. Så efter att jag kört henne till jobbet så åkte jag hem och handlade.

Självklart så glömde jag att köpa kattmat, så upp igen och handla det. Men sen när jag kommer hem så hör jag hur en katt sitter och skriker någonstans ser inte vart förren jag kommer närmare mitt hus. Då sitter det en liten katt på ovanpå vägen som är mot gatan.

Så jag lockar ner honom, han kommer ner och han skriker så otroligt mycket. Han följde efter mig vart jag än gick, försökte komma in men det går inte så bra med tanke på min katt. Tillslut så lägger han sig under en av stolarna så jag går in och ringer mamma och pappa upprört men vi vet inte vad vi ska ta oss till.
Mamma sa att vi skulle se om han var kvar när jag skulle åka och hämta henne igen. Tillslut så har katten lagt sig på en av stolarna där det fanns en dyna.

Men sen så började det att regna så jag gick ut till honom och han kom direkt och ville såklart in. Men det vatog rätt fort och det var lite. Så jag tog kort på honom så nu sitter det en lapp uppe på Konsum.

Men än har ingen ringt. Just nu så är han hemma hos moster, eftersom att vi inte kan ta in honom till oss.
Hoppas hoppas nu att det är någon som saknar honom!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0